Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

fredag 25 mars 2011

25 Mars. Landets nationaldag!!

Har jag glömt att berätta att Kyriakos i höstas började på kretensisk dans? Han går i alla fall 1 timme varje måndag och torsdag. Idag ska han gå med i stadens "nationalparad". Gissa om Giorgos var stolt som en tupp när han fick se sin son klädd till "en riktig kretensare".
Här tillsammans med kusinen Irini som också går på dansen. Fler bilder kommer i eftermiddag efter paraden. Och äntligen skiner solen här!! Ha en bra dag och trevlig helg till er alla!!

2 kommentarer:

Anna-Carin sa...

Vad fina de är!
Glöm inte att det också är våffeldagen! :-)

Kerstin Bengtsson sa...

Jättesöt pojke! Var går han och dansar någonstans? Jag tar ibland lektioner när jag är nere i Chania,och då går jag hos Jannis Agiasmenakis.
I slutet av april ska jag åka ner från Stockholm med vår grekiska dansgrupp och ta lektioner där.Det är mest grekinnor i gruppen men vi är några svenskar också!
Hur är atmosfären i Chania just nu? Märker ni av aktiviteten och bombplanen mot Libyen från den amerikanska basen? Hur är tongångarna hos befolkningen? Undrar Kerstin i Solna