Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 28 februari 2011

Vinter

Idag är det 2 veckor sedan vi kom tillbaka ifrån Sverige. Och av dessa 14 dagar har det bara varit 2 soldag. De andra har varit grå med moln och sedan regn. Regn å regn. Det berör inte mig. Det behövs vatten, som svärfar säger.
Temperaturen ligger runt 10 grader nattetid och 15 på dagen. Detta är kallt, i alla fall för grekerna. Så det är helt ok att dra på sig mössa. Och jag lovar att det kör jag hårt med. För hur snygg är man i håret i denna luftfuktighet. Jag har ju "självfall", ja alltså håret krullar hit och dit och till och med den fulaste mössan passar mig bättre än någon frisyr i detta väder.
Så du behöver inte längta iväg dig till Kreta idag. Ingen sol här inte!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag längtar alltid till Kreta! :-)