Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 28 februari 2011

Fots

Nu måtte väl bensinpriset nått taket. 1,72 euro / litern. Enda fördelen är att de kanske får grekerna till att tänka om och gå istället för att ta bilen till affären 200 meter ner på gatan och liknande struntavstånd.
Tänka miljövänligt.
Eller att börja samåka. Billigt, miljövänligt. Önsketänkande från min sida.
Svägerskan som bor på 1:a våningen här i huset tar sin egna bil 5 minuter efter mig för att hämta dottern i skolan. Jag erbjuder mig alltid att jag kan ta med dottern hem tillsammans med Kyriakos men hon är en "riktig inbiten grekisk hemmafru" så oftast blir det ingen samåkning.
Svårt att lära gamla hundar att sitta. 3 euro / litern och tvekar på att tankesättet skulle förändras. Bara strejk och protester. Det är dom bra på!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag längtar alltid till Kreta! :-)