Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 28 februari 2011

Dagens....

Kyriakos igen. Han går snällt in och klär på sig för att gå till skolan. Lägger pyjamas under kudden, bäddar sängen och ställer undan några leksaker som står mitt på golvet.
- Vad fint du gjort på ditt rum. Tack Kyriakos!! säger jag där jag står och tjuvkollar i dörren.
- Ja så att du slipper att städa och plocka hela dagen, mamma.

Jag blev så klart jätteglad över handlingen men samtidigt hörde jag min röst inom mig som kan sucka ett par gånger för mycket om "mamma som måste plocka och städa hela dagen".
Det verkade ju ge resultat eftersom han städar upp efter sig och gjorde fint men jag vill ju inte att han ska uppfatta mig som den suckandes mamma som klagar över städning och plockandet.
Svårt det där.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja men visst är det bra att han lär sig plocka upp efter sig själv. Jag har själv inte lyckats lära mina nu mer än vuxna barn att hålla snyggt där dom bor, så jag tycker det är jättefint om Kyriakos lär sig att samarbeta.
Hälsningar
Inga-Britt