Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

söndag 5 december 2010

Skolfotografering

I fredags skulle Kyriakos skola ha skolfotografering. På morgonen vaknar han med ett svullet rött ögonlock. En mygga hade bitit honom under natten. Yes vi har fortfarande mygg i denna varma decembermånad.
Jag blev helt förtvivlad och tvingade han stå still och la på lite av min underlagskräm. Kyriakos sa bara "Men mamma, det inte gör någonting, jag ser bra". Då förstod jag att ungen är för liten för att bry sig om ett skolfoto och att det är jag som är problemet. Det är jag som fick hemskt flashbacks till min tonårstid då ett svullet ögonlock skulle vara total katastrof.
Minns att jag och mina coola kompisar redan vid skolstarten i augusti pratade om vilka kläder vi skulle ha på oss vid skolfotograferingen.
Det var ju en av det viktigaste "händelserna" under skolåret och ens bild i katalogen förknippades med en. Personer beskrevs ju oftast som "hon som blundar i skolkatalogen" eller "hon som skrattar med helt öppen mun i skolkatalogen". Vilken mardröm! Stora problem man hade unter tonåren va?

Anyway, Kyriakos kom hem ifrån skolan och meddelade mig att fotografen inte kom. Det blir nytt försök på torsdag. Överlycklig mamma!! Sonen brydde sig inte alls.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra unge du har!!!!!
Tjejerna är nog värst på det där.
Eva i Tyresö

www.silvia.blogg.se sa...

Underbara flashbacks!!!
Ja tank vad man gick o tummade, spanade och flasade over skolkatalogen!
Nu ar jag har igen!

Anonym sa...

Årets höjdpunkt när skolkatalogen kom. Det glömmer man aldrig.. haha
Anna i Linköping

Alexandra sa...

Hej Karro!

Har läst din blogg ett tag nu för jag älskar Grekland och det är kul att läsa om hur allt går till där nere:)Har varit i Platanias tre gånger denna sommaren och har en lite fråga (vet inte hur man mejlar till dig så jag skriver här istället)Har du någon bra idé eller någon aning om hur man kan få ett jobb i Chania till sommaren? Café, bar, vad som helst? :)