Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

tisdag 30 november 2010

Creme fraiche


Så här ser den populära burken ut. 5 dl och kostade runt 2 euro om jag minns rätt. Carrefours märke men finns också på vissa Marinopoulos. Finns i kyldisken bland grädden. Inte vid joghurtavdelningen.

Idag blir det torskfiléer lagda på purjolök. Ovanpå fisken brer jag creme fraiche, strör över dill, ett lager med skivade tomater och strör sen på lite riven ost. Salt och peppar. In i ugnen tills fisken är klar. Snabbt, enkelt, gott och alla familjemedlemmar äter det!!!

6 kommentarer:

anneli sa...

Tackar!! Detta ska handlas nästa gång. Smakliga matstunder!!

Mona Tornes sa...

Hei! Det er vel ikke "sour cream" du har funnet? Er det det da må jeg dra og kjøpe! ;) Bor også i Chania..;)

Anonym sa...

Du som har lite koll på grekiska språket... har hittat en låt på youtube som jag verkligen gillar, men jag har absolut ingen aning om vad den handlar om eller vad de sjunger om, haha. Skulle du kanske bara kunna berätta lite kort vad den handlar om? Om du kan.... tror också att det är en typ av jullåt (pga bilderna)...

http://www.youtube.com/watch?v=M8tyryXRzcc&feature=player_embedded#!

Tack på förhand. :)

eva sa...

Jasså, finns det Creme Fraiche här nu?! Det måste jag oxå handla då ju!

Receptet med fisken lät jättegott, men mina killar är hopplösa att äta mat med grönt i tyvärr. Nåväl, ska allt prova det ändå. Är det alltså "prasa" du har under?

Ha en bra dag!

Karro sa...

Anonym,
Tog mig en titt på låten snabbt men har inte haft tid än att skriva en riktig översättning. Försöker en annan gång igen.

Eva,
ja det är prasa. Min son är också lite skeptisk till prasa men några gånger när han är riktigt hungrig går det bra.

www.silvia.blogg.se sa...

Lyllo dig!! Har finns minsan ingen creme fraiche och varat Carrefour har kankat.......