Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

tisdag 2 november 2010

Bråk överstökat snabbt

Kyriakos bästa kompis Stavros följde med hem efter skolan och lekte. Fullt ös i 2 timmar och huset upp och ner. Vid ett tillfälle satt dom vid soffbordet och spelade ett spel. Kyriakos menade att han vann men Stavros tyckte att han vann.
- Jag vill aldrig mer spela med dig, säger Kyriakos och hoppar upp i soffan och vänder ryggen emot kompisen. ( det dåliga förlorandet har han fått ifrån mig som liten kunde jag stänga mig in på toaletten och tjura vid en förlust. Suck. )
- Kala, jag vill ändå inte spela med dig heller, svarar Stavros som sitter i andra soffan och stirrar ut genom fönstret.
2 minuter satt dom tysta så sedan började en fnittra och vände sig om. Den andra tittade fram och log. Plötsligt började dom skratta så mycket att dom trillade ner på golvet och sen hörde dom säga "Ska vi spela igen"?
Så fortsatte dom att leka och busa och bråket var överstökat direkt.

Barn är underbara. Vi vuxna kan gå i veckor, månader till och med år och vägra prata med någon efter ett bråk eller tjafs.
Tänk om vi vuxna kunnat behålla lite av barnens sätt. Livet är liksom för kort för tjurande, bråk och tjafs som håller på längre än 1 minut.

3 kommentarer:

Svensk chekchouka sa...

ojh vilken fin dikt du fick karro ;) Barn är härliga och enkla, synd att vi inte fortsätter att vara lite barn i vuxen âlder! kram

Karro sa...

Tog bort dikten. Den hörde inte hemma på min kretasida.

Eller bland underbara barnhistorier.
Kram på dig

Julie sa...

Børn er så herlige!