Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

onsdag 20 oktober 2010

Vad ska man göra idag?

Shit alltså nu är det 2 månader som Giorgos varit på resande fot och bara sovit hemma 1 natt i veckan. Vad har jag gjort under denna tid? Måste väl hunnit med en massa. Jag menar ingen karl att passa upp, haha.
Men tar en snabb titt i min "5 års dagbok" och det står inget intressant alls. Saken är den att jag älskar rutiner och planering så de ändå "spontana saker" jag kan få till med är besök i stadsparken, någon lekplats, åka till Jumbo och handla onödiga saker, besöka någon, åka till byn eller bara vara ute och gå. Och detta måste ske mellan 17.00-19.30. Så här ser mina rutiner ut ( totalt ointressant men skit samma )
07,00 Vaknar vi alla. Självmant. Ingen behöver knuffas ur sängen. Morgonpigga.
08,15 Jag och Chrissi lämnar Kyriakos på lekis.
09,00 Chrissi äter frukost.
09,30-10,30 Chrissi sover. Jag har inga problem med att hitta husuppgifter. Matlagning, hänga tvätt, stryka, städa. Eller kan man sätta sig vid datan eller bara slappa på soffan.
Sen ska man till affären och handla och det är bäst att passa på på morgonen då man bara har ett barn med sig.
12,15 Kyriakos hämtas.
13,30 Lunch dax.
14,00-16,00 Chrissi sover. Jag och Kyriakos hittar på något. Baka, pyssla, måla, spela spel. Först brukar vi dock slappa lite i soffan och titta på någon barnfilm.
16,30 Mellanmål.
17,00-19,30 Ja ni förstod ju i början av inlägget vad vi hittar på under denna "spontana tid".
19,30 Middag.
20,00 Bad och välling.
20,30 Gonatt för båda barnen.

Och ni vet ju hur kvällspigg jag är så det räcker med 1 timme "egen tid" för mig sen kryper jag också i säng. Så vidare det inte är något bra på TV. Då somnar jag på soffan, haha!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var väl en underbart fin dagsordning för både barn och mammor tycker jag.
Tryggt och upprepande.
Vad kan man mer begära?

Tänkte på dig när vi var där nere i okt. vi tog en tur sista dagen för att se nordkuststrandremsan och vi undrade vad din älsklingsstrand heter?
Vi bodde förstås i Paleohora.
Kram Eva H i Tyresö

eija sa...

Men sånt är ju livet som bäst! Inga stora saker, en god rytm verkligen och ibland små höjdpunkter, fint för era barn! Våra barn är redan länge fullvuxna coh vi lever på tu man hand, dock dotterns hund Rambo (!) nu en hel vecka hos oss i vård, men jag försöker att hitta varje dag någon liten kul sak man kan njuta av! Och förstås kan man alltid drömma! Det är billigt :D!
Trevlig vecka!