Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 18 oktober 2010

Tomt

Det är tomt i huset. Tomt efter Giorgos som åkte igen i fredags och efter mormor och morfar som åkte i lördags. Kyriakos var under hela lördagen på dåligt humör och när jag frågade varför svarade han "Alla lämnar oss".
Men på torsdagmorgon kommer Giorgos hem. För gott. 7 veckors resande är över och äntligen är han hemma hos oss igen. Vintern kan börja!!!

Inatt regnade det och åskade. Mysigt!! Fortfarande hänger det mörka moln över ön och jag myser vidare med tända lampor inomhus. Efter en lång sommar med mycket sol, värme, bara ben och sandaler njuter man och längtar efter lite mörker, kyla, jeans, kofta och stövlar.
Mys!!!!!

2 kommentarer:

maria rotebäck sa...

Hej! jag bor i vimmerby med man och barn på rena rama landet. Jag har inhandlat ljus från IKEA som jag myser med hela kvällarna. Ålskar sommar och värme men även mörker och mys:)En trevlig blogg från ett Grekland som även jag älskar. Tack frö trevlig läsning kram maria

Karro sa...

Hej Maria!! Visst är det mysigt? Jag är nog en person som tycker om alla 4 årstider lika mycket. Tycker att hösten är skön efter en lång sommar. Vintern här är ju ingen riktig vinter men älskar att få ta chansen att åka upp i bergen om det ligger snö. Våren är underbar och allt är grönt och blommar. Sen kommer den kända sommaren och visst är det härligt att få slänga sig i havet.
Kul att du gillar bloggen. Häng kvar!!! Kram