Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

söndag 12 september 2010

Språk

Jag och Kyriakos pratar svenska med varandra på lekplatsen.
En flicka i 4 års ålderna lyssnar och säger sen till oss:
- Jag kan också prata det språket. Hello, thank you, happy birthday.
Hon tittar helt stolt på mig och jag har inte mage att säga att det är inte det språket vi pratar. Plus att för henne finns det ju två språk, grekiska som hon förstår och sen "ett annat språk" som har konstiga icke-grekiska ord och som hon inte förstår.
Så jag säger bara "Bravo sou" och ler tillbaka.

3 kommentarer:

www.silvia.blogg.se sa...

Vad gulligt! Av dig alltsa. Ja, alltihop.

1vuxen2barn sa...

Hej! Googlade på " Vädet på Kreta i oktober" och hamnade på din blogg =) Så... du som är bosatt där, är det varmt den 8 oktober då vi åker på semester till Agis Apostolis eller kan vi förvänta oss en vecka med regn, tror nu? :-)

RESESNACK sa...

Hehe, det var ju sött!