Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

söndag 5 september 2010

Sover gott i sina sängar.....

Var uppe i natt runt 3 tiden då Chrissi kändes varmt och hade 38,5 i feber. Fixade också en flaska välling till henne. Medans jag stod där i köket hörde jag trimmade mopeder susa nerför den stora vägen. Samtidigt hör jag ungdomsgänget samlas igen nere vid "torget" utanför vårt hus. De pratar högt om de ska åka och äta souvlaki eller ej. Dom kör iväg på sina mopeder, utan hjälmar.
Om dom kör på mopeder innebär det ju att dom inte är 18 år och får köra bil. Så säkert är dom inte mer än 15-16 år. Får man vara ute så mitt i natten? Är inte det lite väl sent? Kommer mina barn också vara ute så sent? tänker jag oroligt och går in i sovrummet där sonen sträckt ut sig över min sida av sängen och tagit min kudde. ( Giorgos är bort igen på bussturer och då får Kyriakos sova i vår säng med mig )
Kommer att tänka på den sommaren då jag och Ulle båtluffade runt Santorini, Ios och Paros. Vi hade så kul att vi "glömde" ringa hem till våra föräldrar. 11 dagar tog det innan nästa telefonsamtal kom till Sverige. Detta var innan mobiltelefonens tid. Har än idag dåligt samvete för säkert sov inte min mamma en blund under denna tid.

Så jag lägger mig i sängen och lyssnar på mina barns tunga andetag och somnar gott om. Bäst att passa på för snart är dom också tonåringar!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Å så bra skrivet. Ja så går livet och erfarenheterna vidare. Hoppas bara att ungarna är lite äldre när de frigörs och att omdömet har hunnit växa lite.
du var väl 18 då?
Men oroliga mammor har nog alltid funnits.....?
Krama dom i sängen så länge du får!
Kram från en annan mamma
Eva H i Tyresö

Anna sa...

hejsan! Vet du om det finns förskolor i grekland som tar in personal/vikarier för en kortare tid? Kan gärna vara en svensk-förskola. Bor i sverige just nu och jobbar som vikarie inom barnomsorgen och skulle tycka att det vore roligt att testa på och jobba i ett annat land för en kortare tid:)tacksam för svar!:) MVH/Anna

Karro sa...

Anna.
Kan du språket? Om ja, finns det kanske en liten möjlighet. Men i dessa tider är det inte så många som får ny anställning, specillet inte inom det kommunala men kanske på något privat. Finns inga svenska förskolor, inte vad jag känner till i alla fall.
Ledsen att låta negativ men tror det blir rätt svårt.

Ha en bra dag!!!

annica.k@hotmail.com sa...

Hejsan! Jag måste bara kolla med dig lite.. Jag älskar allt som har med kreta att göra, varit på ön 4 gånger på semester. Känt länge nu att det är en ö jag vill bosätta mig på. Jag är 20 år och undrar vad du kan ge för tips på vad man kan jobba med? om det är lätt att få jobb? förutom bartender.. hur funkar det? Mvh annica.. svara gärna till min mejl, annica.k@hotmail.com