Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

onsdag 29 september 2010

Morgonens dummaste....

Mamman lämnar av sin lekispojk i skolan. Med hans klädsel skulle han mer passa in på ett fint kalas än i skolan. Finskjorta och långa jeans. ( stekande sol och hett idag med och 99 % av barnen har fortfarande shorts och t-shirts )
- Se nu till att inte smutsa ner dig! säger mamman.

What? Är du helt förvirrad, tänker jag? Inser du inte att du lämnat din barn i skolan och inte på ett kalas? Barn ska bli smutsiga av lek. Barn ska leka.
Stackars unge som antingen kommer att sitta still helt förtvivlad och se avundsjukt på de andra barnen som leker ute och blir smutsiga, eller så lyssnar han inte på mamman utan leker tjotjohej men får sedan en utskällning av mamman på eftermiddagen?
Då skulle jag vilja säga till mamman att ta du på dig en vit bröllopsklänning med långt släp och slöja under en dag uppe i bergen när ni ska plocka oliver. - Och se nu till att inte riva hål på den!!!! Ungefär lika omöjligt uppdrag enligt mig.

4 kommentarer:

Jo sa...

Men hjälp! Måste hålla med dig, riktigt dumt.

Tina sa...

Jag har också fått mig en dos av korkade grekiska föräldrar... ;-) Vi tänker så olika så många gånger!

chissra sa...

mmm ja riktigt dumt. stackars liten

www.silvia.blogg.se sa...

De ska leka & smutsa ner sig pa kalas oxa!