Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

söndag 12 september 2010

Korfu

Förra veckan var Giorgos borta 1 vecka på fastlandet. Sen kom han hem och jag hann precis tvätta hans kläder så blev det dax att packa väskan igen. Nu är han på Korfu i 5 dagar. Kommer hem torsdagmorgon för att sen resa fredagkväll igen. Såna turer ska han troligtvis göra i 6 veckor till. Trist? Ensamt? Tråkigt? Tråkigt för mig? Tråkigt för barnen? Tråkigt för mannen?
Ja, men allt är relativt som jag och vänninan Helen brukar säga. Det finns ju dom familjer där männen sänds till Irak i flera månader, männen som jobbar ute på skepp.
Men ensamt blir det inte för oss för älskade mamma och pappa kommer ner 2 respektive 1 vecka och håller oss sällskap. Härligt!!!
Och på måndag är det skolöppning. Något Kyriakos sett fram emot sedan vi kom tillbaka ifrån Sverige. Jag också om jag ska erkänna.
Så idag höll vi sista sovmorgonen och gick upp 08.00. Från och med imorgon är det 07.00 som gäller, frukostlådor, skolväska och allt klart till 08.15. Härligt att få lite bättre rutin i vardagen.

Så då var sommarlovet över helt enkelt!!

Inga kommentarer: