Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 20 september 2010

För ett år sedan idag.....

Vräkte jag i mig en lättlunch för jag visste att på kvällen fick jag bara äta en joghurt. Och fastande mage var inget direkt jag såg fram emot. Hade ju varit med om "leken" en gång innan och dallrig gele, rissoppa och lightmat är inget för mig.
Jo det är sant. 1 år har gått sedan dottern föddes. Imorgon har hon sin första födelsedag.
Jag minns att jag var mest bara rädd för själva epiduralsprutan. Inget annat oroade jag mig över. Inte ens över att dottern skulle vara ful. ( säg någon blivande förälder som inte haft dessa tankar, hello ) Jag var helt inställd på att hon kommer vara ful. För det är enligt mig 90 % av alla nyfödda. Jo jag tycker verkligen det. Och mycket riktigt höll dom upp en liten vit kladdig flicka på 2800 gram med stora påsar under ögonen. Nja hon var väl inte jätteful men inte direkt söt heller. Jaja tänkte jag, det blir säkert bra med det. Sy nu ihop min mage. Fan jag är redan hungrig.

1 år har alltså gått. Jag har två barn som är som dag och natt. Dottern sover nätterna igenom, ca 11 timmar, från det att hon var 3 månader. Kyriakos sov 2 hela nätter sitt första levnadsår. Dubbelt så många kanske under sitt andra år.
Mat. Storebror har aldrig kunnat sitta still utan det skulle underhållas och pjoska med matandet. Lillasyster njuter i fulla drag och mmmmmm:ar sig igenom all mat.
Blyg. Behöver jag säga vem som springer runt och pratar med alla, aldrig varit särskilt blyg och vem som bara vill vara hos mama, mama, mama?
Många saker kommer givetvis ändras med åldern men som det känns nu är dom väldigt olika. Bara i utseendet är dom lika. Så säger alla. Och likadant att dom är lika pappan.
Den grekiska standardkommentaren "Kala, sov du när barnen blev till eller?" har jag fått höra ett par gånger.
Men även detta kan ju ändras med åldern. Så egotrippade jag hoppas på dottern växer till sig och får något ifrån mig. För det enda hon fått ifrån mig fram tills nu är sovandet, haha!!!

2 kommentarer:

Tove sa...

Grattis till lilltjejen! Hurra x 4!

Eva Henriksson sa...

Grattis på födelsedagen och kul att få höra om barnens olika sidor. Tänk att syskon ofta är väldigt olika!!!!