Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

lördag 14 augusti 2010

Varmt och gott

Nja. Varmt och äckligt klibbigt skulle jag hellre beskriva vädret. Men jag ska inte klaga. Vi har låst in oss hela veckan. Hemma, inomhus med AC och först på kvällen vid 19-tiden har jag tagit ut barnen. Visst har vi hunnit med stranden 3 dagar mellan 16-19 men då ligger man ju i havet och svalkar sig. Så gott det går för även havet är väääldigt varmt.
Nej då jag ska inte klaga. Mannen därimot har all rätt att klaga. Han som delvis jobbar utomhus och packar in x antal tunga reseväskor.
På söndag är det Mariadagen och sen börjar det äntligen att lunga ner sig lite. All denna trafik och hetsiga greker som tutar mest hela tiden och kör som galningar.

September månad, du är efterlängtad!!!

5 kommentarer:

Jo sa...

Jaa, du... September gillar vi :).

Anonym sa...

Äntligen hittade jag rätt :-))
Var på Kreta i juli för första gången i mitt liv. Och blev helsåld !!Planerar nästa resa och googlar för fullt. Bodde i Rapaniana på Selini. Helt fantastiskt, men nästa år funderar jag på Agia Marina. Ska lusläsa din blogg m tips och ladda för nästa tripp. Och hoppas jag kan finna kärleken där också.......

Anonym sa...

Hur är livet på Kreta? :) Jobbar du där? Vill också bo i Grekland men det är dessvärre svårt...

Karro sa...

Jo, förstår att du är nervös inför att vara vaken. Men det kommer att gå bra, ola tha pane kala, som jag fick höra 1000 gånger.

Jag har jobbat här i 10 år men är just nu hemma med barnen. Vet inte när/hur/var jag ska börja jobba igen. Har några ideer på gång men långt ifrån redo.

www.silvia.blogg.se sa...

Jag haller med! September I love u! Bort med alla besvarliga grannar fran MIN gata - egna strander, eget hav! Jag ar trott pa kaoset. Ha det sa bra!!
Ps. vad har du for ideèr? jag borjar fa panik - vad ska jag hitta pa nar Ivan borjar skolan?!