Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

söndag 8 augusti 2010

Älskar bra dagar

Igår på Landvetter.
- Kanske har jag några kilo extra, säger jag till incheckningstjejen. ( vet att det är exakt 7 kilon för mycket )
- Ingen fara. Och du behöver inte ens lägga upp ditt stora paket på vågen, blir hennes svar.
What??? Hade lust att hoppa upp och ge henne en bamsekram. Vilken rackarns tur man har.

Ombord på Novairflyget.
- Är det du och barnen som ska sitta på rad 33 A och B?
- Ja stämmer, är det något problem?
- Nej då men vill ni kan ni få rad 20 A,B och C så får ni en hel rad för er själva.
- 1000 tack!!! ( Kan inte minnas en enda gång jag varit missnöjd med Novair. Men såna här trevliga minnen finns det många av. Superbra flight, personal och service )

Ja hemresan gick alltså strålande. Vi landade på Chania flygplatsen. Poff rakt in i värmen och tillbaka till "grek landet". Varm ankomsthall där förvirrade gäster springer mellan de 2 bagagebanden. Tv-skärmarna helt svarta och visar inga flightnummer. Men alla mina väskor och paket kom till slut och det är ju huvudsaken.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Giorgos kom väl också hoppas jag?
Han har väl längtat?
Kramar Eva H

zincriosa.blogg.se sa...

Hej! Hittade din blogg då jag googlade på Platinas..=).. Du kanske kan hjälpa mig lite..;o)... vi funderar på att åka dit nu den 23 september..hur é det då som??.. Funderar på hotell Troulakis Village eller Sunset Suites, vet du nått om dem? är det nå bra badvatten??.. MVH Lina..=)

Inger sa...

Åker till Bali 23/9,hoppas det blir bra....

www.silvia.blogg.se sa...

Valkommen hem igen - hoppas att din Sverigeresa var lika trevlig som min!!!

Tessan Å sa...

Välkommen hem Sulan! =)
Låter so om semestern var bra.
Måste snart prata, alldeles för länge sen nu.
KRAM Tessan

Anonym sa...

Kanske fel forum men Troulakis Village var superbra - vi var där i september förra året. Stranden är mindre bra.

Karro sa...

Giorgos hade nedräkning i slutet och är överlycklig att vi är tillbaka. Tystnaden i huset höll nog på att göra han galen. Och han var helt chockad över att saker kunde ligga på samma ställe i flera DAGAR. Annars brukar ju allt flyttas runt efter några sekunder med småbarn i huset.

Har ingen erfarenhet av de två hotell du skriver men läs kommentar nedan.
Tidpunkten ni valt av resan är kanon. Trevlig semester!!

Åsa, vad har hänt? Har du lagt lösen på din blogg? But why?
Får man inte ta del av Italienlivet längre?

Tessan, hade fullt upp och blev inte av att jag ringde. Förresten ska ni gifta er i sommar?
Miss U!!!

Anonym, alla kommentarer som kan hjälpa andra Kretabesökare är välkomna!!

Ha en trevlig dag!!!