Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

torsdag 24 juni 2010

Spela fotboll på sitt sätt

- Mamma, jag vill spela fotboll med dig!
- Jag ger lillasyster mat just nu men gå du ut och spela lite så kommer jag sen.
- Ok.
Sitter inne vid matbordet och är lite chockad över att trotsiga sonen svarade ok. Matar Chrissi och efter två minuter ser jag Kyriakos springa fram och tillbaka ute på balkongen. Åååhh vilka söta och snälla barn jag har tänker jag. Så här skulle det vara hela tiden. Utan bråk, tjafs och skrik.

På kvällen när vi ska borsta tänderna frågar jag Kyriakos var hans Nalle Puh tandkräm är.
Den är slut, blir svaret. Va? Den var ju nästan helt full.
Jag la lite på min fotboll så den skulle spela fortare, fortsätter Kyriakos.
What? Jo då, klinkers golvet, skyddsnätet och väggarna har blåa tryck överallt. I säng med barnen och sen ut och skrubba bort allt som torkat in som tuggummi under dagens värme. Och nej jag skrubbade inte med tandborte om ni undrar : )

Inga kommentarer: