Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

torsdag 24 juni 2010

Mammatrötthet

In med barnen i bilen och vi kör till en affär för att handla. Fast att dottern grinar och snoret rinner och sonen frågar varje minut "Mamma, kan jag fråga dig något? bla bla bla...." så höll jag nästan på att somna vid ratten. Fast att jag hunnit få i mig 2 starka kaffe. Sömnlös natt på grund av förkylningar och grin.( Plus att Giorgos är bortrest 5 dagar till Patra så ingen hjälp eller avlastning )
Skulle polisen stannat mig och bett mig blåsa hade jag säkert blivit av med körkortet. Ja alltså inte i promilleblåsaren utan i "mammatrötthetsmätaren".

2 kommentarer:

Svensk chekchouka sa...

det är vâran räddning att de inte kommit pâ hur man mätter just mammatröttheten... Vi vet alla hur det känns, man skulle vilja avgâ... fast det gâr över sâ fort de msâ liven somnat och man stâr vi dörrposten och tittat med sâ mycket kärlek i hjärtat att det gÖr ont!! Hoppas du fâr en lâng natts sömn!

Karro sa...

Somnade redan 22 igår och vaknade först 04 och fick somna om direkt till tills 07. Utvilad och glad!!!
Glad Midsommar till er.