Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 28 juni 2010

Ingen solbränna

Om du träffar mig i Sverige och utropar "Men gud vad blek du är för att bo i Grekland" kommer du troligtvis få en hemsk blick av mig ( som ger dig "onda ögat" ) sen en spydig kommentar om att "tror du alla invånare i Sälen är skitduktiga på skidor eller"?????
Nej knappast. En sak att bo här ( där ) en annan sak att vara på semester.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det där känner jag oxå igen när man kommer till Sverige, tror de att vi som bor här i Grekland har semester och ligger på stranden varje dag.
Vi har faktiskt en vardag, och är det dessutom för varmt ute så håller man sig inne med AC på. Och bor man dessutom inte nära bad så är det ju ännu svårare att bli brun. Bra svar det ska jag ta efter hahahahah

Grekland nu sa...

Haha, mitt i prick. Jag brukar alltid vara vitast när jag kommer till Sverige. Det är ingen som fattar att man bara solar på stranden i Grekland och inte när man som jag bor i ett bergsområde.

Mini sa...

Det här känns igen...tyvärr verkar de flesta tro att man slappar dagarna i ända här i Grekland...riktigt så är det ju inte...men det verkar vara svårt att övertyga folk om detta. Vilket man kan bli ganska irriterad över. I vårt fall har vi tid med både jobb och en kaffe. Denna typ av livsstil kan tyvärr väcka viss avundsjuka har jag märkt...men för att leva så här har vi också fått välja bort vissa saker...