Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

lördag 19 juni 2010

Ibland har man tur......

Fasen vad det här börjar bli jobbigt. Att inte få åka till stranden och svalka av sig i hettan. Utslagen på Kyriakos kropp börjar att lägga sig och på återbesöket i veckan kommer säkert barnläkaren ge ok för sol och bad. Efter en mycket lååååång dag inomhus själv med båda barnen fick jag vid 18 tiden ett mindre utbrott, aaahhhhh jag måste ut skrek jag högt, in med barnen och åkte till ett lekland. Kyriakos hoppade i hoppborgen och Chrissi satt i vagnen och klappade händerna och hoppade i takt med Kyriakos. Stället var nästan helt tomt för alla åker väl till stranden en lördageftermiddag, eller har dom något bröllop eller annat om kvällen. Jag gick en runda upp till hoppborgen och medans jag står där ser jag hur personalen klistrar upp en affisch på väggen bakom mitt bord. Kan givetvis inte läsa på sånt avstånd men ser att det är en man på bilden. Nej är det verkligen det? Jo det är det!!!! REMOS!!!!! Jag springer tillbaka till bordet och jag önskar önskar så hårt det bara går att han kommer innan den 13 juli.
Ibland ska man ha tur. Lördagen den 10 juli. JJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!
Fy fan vilken tur och jag är helt uppe i molnen, vilka moln? Här finns inga moln över Kreta och inte hos mig heller. JJJAAAAAAA!!!!!

Giorgos som fyller 40 år den 7 Juli på Kyriakos namnsdag ska få ett stort kalas här hemma på balkongen. Och sen blir det fest igen alltså på lördagen. Tjo ho!!! Remos, here we come!!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Lyckan är fullkomlig, ha det så bra,vi åker till Kreta om 1 vecka, har längtat så ska bli underbart.

Hälsningar från Värnamo

Diddi sa...

Vilken tur att du inte missar honom.:)Var har han sin konsert någonstans? Vi är i Platanias då,kanske man skulle passa på;) Ha det bra och hoppas ni snart kan besöka stranden å njuta. Kram

Karro sa...

Diddi,
Det blir på ett inomhusställe som ligger längre ut ifrån Platanias. En riktig bouzoukikväll kan jag lova.
Trevlig semester till er alla!!!

diddi sa...

Tack så mycket :) Men blir ingen Remos för oss tyvärr :( Åker ju hem den 8e..ja ja. Kanske hittar något annat ställe med gomusik;) Ha de bra. Kram

Anonym sa...

Hej! Jättefin blogg med massor av bra tips. Vi åker till Kato Stalos den 1 juli, med en son på snart två år. Har du namnet på leklandet ni besökte? Det kanske blir någon dag man måste tillbringa inne... ;)
Min man undrar också om du vet några bra ställen där man kan se fotbolls-VM. Det är ju mitt inne i slutspelet när vi kommer och det vill vi inte missa.
Ha det så bra!
Vänliga hälsningar
Jessica

Karro sa...

Jessica,
Leklandet ligger utanför Souda och heter MEGA Bowling Place. Det är spelhall, bowling och annat inomhus och sen en annan del med hoppborg och sånt utomhus.
Fotbollen kommer säkert visas på många barer och ställen. Säkert står det skyltar om det på vägen utanför stället. Din man kan vara lugn, han kommer inte missa slutspelet!! Grekerna är tokiga i fotboll och ikväll håller vi tummarna!!!!
Trevlig semester!!

Anonym sa...

swasmlyckliga dej, finns inget som går upp mot en sån konsert. Min älsklingslåt är "den echo pou na pao" (har tyvärr inte grekiska typsnitt på min dator) har ofta undrat om den titeln har nån innebörd jag inte förstår. Eller ska man bara översätta rakt upp och ner?
Hälsningar från en som älskar Grekland och bouzouki

Bertil Rydström sa...

Hej där!
Vi sänder många gratulationer till Giorgios på hans födelsedag. Känner honom inte men ändå på något vis genom din blogg. Hoppas att ni firar ordentligt. Vi har lite Ouzo så att vi kan skåla med Er fram emot kvällen. Ta hand om er och må väl. Vi hörs!!
"Rinägänget" / Bertil