Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

söndag 9 maj 2010

Nasse


Det finns en historia bakom denna rosa fina Nasse. Sommaren 2000 tog jag tillsammans med min chef Marie många av flygplatspassen. Sena kvällar och nätter men vi hade sjukt roligt ihop.
En natt när vi sagt hejdå till de sista gästerna såg jag något rosa liggandes bredvid en soptunna inne på Chanias flygplats. Men titta Nalle Puhs kompis Nasse!!!
Mest troligt var att något hemresande barn glömt sitt gosedjur och säkert satt förtvivlat på planet på väg hem. Utan sin Nasse.
Jag hoppas att det skulle vara något barn som precis kommit och var på väg till hotellet så vi sparade Nasse på servicekontorets "Lost and found" men veckorna gick och inget barn efterlyst Nasse.
Så jag blev hans "fostermamma". På vintern fick han till och med följa med till Mexico. Oh yes, även om han var stor så tryckte jag ner honom i resväskan och han spenderade vintern i Playa del Carmen. Blev liksom min maskott.
Så till dig som miste ditt kära gosedjur ska du veta att han kommit till en familj med mycket kärlek och han har två nya kompisar som tycker om honom och tar hand om honom. Han har det bra här!!!

3 kommentarer:

Svensk chekchouka sa...

vad gulligt. Jag älskar nalle puh, och nasses kommentarer är ju liksom oslagbara!!

Julie sa...

Hvor er det et fint billede!
Tak for din kommentar:-) Tasken er kun fyldt med baabytøj, der er ingen af mine sager i endnu, så der kommer en stor taske mere:-)
Kram

Marie sa...

Nasse ja, han kom till helt rätt fostermamma :-), hemma här har han kompisen grönagrodan Jojje som jag fick av C-lotta, han har oxå varit med på spännande resor.
KRAM Marie