Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 10 maj 2010

Beror på hur man ser det....

Lillasyster ligger och sover i sin säng. Storebror vill gå in och väcka hemma.
- Nej hon ska sova lite till, väck inte henne, säger jag.
2 minuter senare har storebror försvunnit ifrån köket och jag hör båda barnen inne i vårt sovrum. En storebror hänger över spjälsängen med sitt lilla flygplan i handen och en nyvaken lillasyster ligger och tittar lite förvånat med nyvakna ögon.
- Men sa jag inte till dig att du inte skulle väcka henne än, säger jag.
- Jag inte vaknade henne, mamma. Hon vaknade av sig själv när mitt flygplan gick ner för landning på hennes huvud.

Ja just det. Så kan man också se på det hela.

5 kommentarer:

Eva Henriksson sa...

Så underbart! Skriv upp det så du inte glömmer.

Diddi sa...

Åååå...de är ju bara för goa :) Minns lite tvärton när mina var små. Storasyster talade om för mig att Nu är lillebror trött å vill sova. Hon var inte 2 år fyllda å ville ha mammas uppmärksamhet..som tur var hade hon en snäll lillebror som gick med på att sova :) Ibland längtar jag tillbaka, men det har sin charm att ha en 21åring och en 19åring också. Men slutar man bry sig och oroa sig??Neää Knappast.. Krama barnen från mig.

Lisa sa...

Ha ha, sa söt han är!!

Pratar han svenska med dig? Har manga kompisar vars barn förstar, men hellre svara pa det spraket de använder mest (engleska, franska etc) sa jag blev lite nyfiken.

kram Lisa

Karro sa...

Lisa,
han pratar för det mesta bara svenska med mig. Han är jätteduktig tycker jag som mamma så klart. Men visst blir det en del grekiska också. Går periodvis. Efter ett besök med mormor och morfar pratar han MYCKET BÄTTRE svenska. Ska bli kul att se i sommar då vi ska till Sverige i 3 veckor. Kommer säkert att utveckla språket jättemycket.
Kram till dig

Nilla sa...

Kul att anteckna sådana små händelser! :-) Fin blogg du har.