Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

torsdag 27 maj 2010

Barnarbete


Barn+arbete går inte ihop för mig så därför tog det en evighet innan detta solparasoll blev klart.
Min symaskin fick jag i 30 års present och har stått oanvänd tills nu. Ja ok mamma har använt den när hon sytt mina gardiner och annat men jag hade premiär nu. Svägerskan klädde nämligen om sitt parasoll för 2 veckor sedan och jag hjälpte henne lite då hon lånade min maskin och jag fick små kommentarer om att jag borde också klä om vårt. Om jag klarade av det. What? Ok min symaskin har kanske stått och dammat men det är fan ingen som ska komma här och säga att jag inte kan sy. Och när jag väl gör något så gör jag det ordentligt, sick sackar, viker och fint ska det vara.
Så nu har vi också parasoll och jag har fått mersmak!!!

9 kommentarer:

Eva Henriksson sa...

Så enormt fint du har gjort.
Verkligen grant!

Anonym sa...

Dolda talanger eller? Väldigt fint blev det.

Hälsningar från Värnamo.

Ps.
den 27 juni kommer vi för 14 dagar
ska bli väldigt skönt.

Marie sa...

Å va nice där skulle jag och Glenn/Glenna kunna sitta hela sommaren :-)

KRAM Marie

Svensk chekchouka sa...

karro, vad duktig du är. Jag hade LADRIg fixat det!!

Häxan sa...

Jösses vad impad jag blir! jag som syr en del skulle aldrig få för mig att sy ett nytt parasolltyg. Nu skäms jag lite över att jag köpte ett nytt.....hm....kanske borde ge mig på och prova. För genast kommer jag på roliga tyger som man kan ha... Jag gillar din blogg :)

Jo sa...

Det blev verkligen bra! Bravo sou!

Anonym sa...

Åh va duktig du e Karro! Shit, det hade jag aldrig fixat... Sitta där under ser inte helt fel ut!
Kram Mona

Karro sa...

Så växte jag 10 cm av alla era fina kommentarer, tack tack!!!Ja jag är rätt nöjd, haha.
Såna här infall får man i kristider. Tyget kostade bara 19 euro på markanden så vi sparade ju en massa pengar då ett nytt kostar nästan 100 euro. Klart värt det. Dessa kristider får oss att vända på slantarna och tänka annorlunda och på hur man kan spara in på utgifterna.
Sen vad det ju roligt också att sy. Som sagt mersmak!!!
Trevlig kväll på er alla. För er som undrar har vi underbart väder just nu. Idag har det varit varmt och helt vindstilla. Ska tydligen fortsätta så. Och än har inte cykaderna satt igång så det är bara fågelkvitter ute nu.
Ska nog gå och sätta mig på balkongen och njuta nu.
Under mitt parasoll : )

www.silvia.blogg.se sa...

Bidde jattebra ju!!!