Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

tisdag 27 april 2010

Dagens lopp

Jag älskar mina barn över allt. Även om vissa dagar kan jämföras med.......ett Vasalopp.
Vaknar pigg och sporrade till tusen. Möts av några riktigt jobbiga uppförsbackar som tjat, bråk och tvärnitar av sonen. Men oftast de härliga nedförsbackar som jag bara glider med och njuter av. Även om det varit ett jobbigt lopp så kommer utdelningen i slutet. Fram emot 19 tiden når jag upploppet och kämpar mig igenom det sista. Mat, bad, välling, sagoläsning, go natt och vid 20 trillar jag i mål. Som sagt älskar jag mina barn men visst är det en underbar känsla när man som föräldrar fått dem i säng. Känner mig som vinnare. Utmattad och trött blickar man tillbaka på dagens lopp. Tänker att aldrig mer ska jag ställa upp i sånt här lopp. Två barn räcker. Men på något konstigt sätt minns man mest nedförsbackarna och allt det underbara och fina.

Efter en jobbig uppförsbacke kommer oftast en härlig nedförsbacke. Tänk på det och njuuuut!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Karro, känner igen mig i din beskrivning, har själv tre döttrar! Jag har en fråga till dig. Vi reser till Chaniakusten (Kalamaki) och har bokat eget boende där. Nu undrar jag vad du rekommenderar när det gäller egen transfer. Ska vi hyra bil direkt på flygplatsen eller ska vi ta taxi till hotellet och hyra bil mer "lokalt"? Med barn på 2, 5 och 8 är vi måna om säkerheten - hur ligger det till med bilbarnstolar t.ex.? Tack för många bra tips på bloggen. Vänligen//Maria

Marie Gustafsson sa...

Hej Karro!
Har följt din blogg ett tag. Tack för allt du delar med dig av. Jag o min dotter 17 år reser till Chaniakusten två veckor i början av juni. Ska bli helt underbart! Första gången vi reser själva tillsammans. Vi kommer bo på Agia Marina, ett ställe som heter Relax (nedre delen), känner du till det? Jag hoppas o tror att det ska bli bra. Jag håller på med naturfotografering på min fritid och undrar om du har några fototips i närheten av Chaniakusten. Hur är det att köra bil i området, vågar man hyra bil eller är det massor trafik? Kanske ska man satsa på bussar i stället... Ha en bra dag!!
/MarieG

Cissi sa...

Så bra beskrivet!! Precis så är det!