Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

torsdag 11 mars 2010

Vi tjejer

Dottern är snart 6 månader. Hon är inte alls intresserad av att ligga under ett babygym och leka. Knappt heller att sitta i sin stol och leka vid bordet. Det bästa hon vet är att följa med ( ja att hänga i mamma eller pappas famn ) och se vår vardag. Hon följer med i allt och man riktigt ser hur hon tar in varje intryck och "tänker" en massa. Nästbäst är att få hålla i något och få stå upp.
Hon tror och tycker säkert att hon är redo för att gå och förstår inte varför benen inte "håller".
Inbillar mig att det är så här med tjejer. Vi har alltid känt oss äldre än vad vår födelseålder visar. Vi var ju alltid "lite före" killarna i utvecklingen, eller hur var det?
Jag minns mig själv ju. Hade inte ett fjun under armarna men fiskade upp mammas tomma deodorantflaska ( ni minns kanske DATE i glasflaskor? ) och fyllde den med vatten och sprayade hejvilt under armarna efter gymnastiken. Kände mig genast 3 år äldre. Minst.
Eller första BH:n. En lång historia. Korta varianten blir att jag och mina tjejkompisar körde ner händerna i "fyndlådan" på Åhlens och betalade för den BH vi fick upp. Storlekssystemet hade vi ju ändå ingen aning om. Men vad gjorde det när man kunde fylla ut med bomull. Haha.
Och denna eviga tävlan med åldern när det gällde att komma in på discon. 15-års discot var väl kul. Ett tag. Men sen upptäckte man ju rätt snabbt att de "intressanta killarna" var ju äldre och gick på 18-års disco. Men inget kunde stoppa oss. Vi blev experter på att måla av inträdesstämplarna. Jag lovar att jag i denna ålder kunde måla "Sverige Porto betalt" med sin postbil till och med i sömnen även om jag bara hade en 3:a i bild.
Ja vad gjorde man inte för att komma in och i dunkel belysning få dansa en "tryckare" med sin stora ( 3 år äldre ) kärlek??!!!

Ja det är inte lätt att vara liten!!

3 kommentarer:

Anna Smedberg sa...

ha,ha...jag skrattar gott åt dina tankar. Inställer helt i vad du skriver.

Anonym sa...

Men kära nån är dottern redan ett halvår ! Tycker det var nyss du väntade....... Fantastiskt söta barn har ni både son och dotter! Och visst är det så att vi vill och är vara äldre ......än vad vi var i tonåren. Kan säga att vid min medelålder har det läkt ut ! Ha det gott på Kreta! hälsar Lena

Tove sa...

Så rätt du har i det du skriver! Å jag som inte tänkt på DATE-deon på åtminstonde ... nä det tänker jag inte avslöja :-)
Levis 501, VeckoRevyn, Gul & Blå... Vilka minnen.... Pussa på din "stora" dotter!