Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

torsdag 4 mars 2010

Våran sol och er sol

Så här lät det i bilen idag när jag och Kyriakos småpratade.
Jag säger, - Ja och snart kommer mormor och morfar hit.
Svaret, eller förklaringen blir. - Jag vet vafför. Deras sol skiner inte så mycket. Våran sol är mycket bättre tycker dom. Eller hur, mamma?

Ok sonen har helt klart fattat charterresans innebörd. Även om det i just detta fall självklart är barnbarnen som lockar mer än solen. Men svaret tillbaka till sonen blev - Ja visst har du rätt. Vår sol är skiner oftast mer!!

4 kommentarer:

Lisa sa...

Vad gullig han är, och smart! Kommer göra rikgit karriär i resebranschen, bras han pa mamma kanske?

Kram fran Lisa

Wallander sa...

Åh, så sött! Hörde på nyheterna att ni har riktigt varmt också, vad skönt för er.

Här har vi lika kallt om nätterna som ni har varmt om dagarna. Men, sen skiner solen och hittar man lä så skulle man kunna sitta ute och njuta hur länge som helst!

jessica sa...

Hej carro... hittade din blogg på nätet...
Det är så att jag och min sambo har planer på att ev. prova att bo i grekland starta en firma osv...
Har en massa frågor , om boende, lokaer. mm
Undrar om du har möjlighet att svara så gott du kan ....
Alltid lättare med någon som varit på plats ett tag ...
mvh jessica
Mail : facebimbo@hotmail.com

eller facebook jessica lundstöm

Matilda sa...

Hej Karro!

Tack för bra blogg! Jag har några frågor som jag hoppas du kan hjälpa mig med. Vi kommer i juni med vår tvååring. Vi vill hyra bil i Chania för att sedan åka ner på södra Kreta. Vi har gjort resan förr och har haft lite dåliga erfarenheter av biluthyrare. Kan du tipsa om någon som känns seriös?

Vi har köpt flygstol med Transavia så vi har ingen charterarrangör att gå via.

Sen undrar jag om det går att hyra bakåtvänd bilstol till en tvååring, eller om det bara finns framåtvänd?

Stort tack på förhand!