Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 29 mars 2010

Vanlig dag

Dottern har hunnit bli 6 månader. Just nu blir det katastrof i mitt kök och vardag om jag inte har hushållspapper i närheten. Har helt glömt det här med smakprotioner och allt kladdande. Kan kanske bero på att med storebror här så jobbade jag ju 6 dagar i veckan och hans första år med sömnlöshet gör att jag minns allt som i en dimma. Svaaaaaga minnen alltså.
Men nu hejåhå här fixas puréer och mixas för fullt. Och kladdas. Attjho prosit och så har jag morotsfläckar över hela mig!! Bläääää, blöööö...och så lite till.
Förutom detta så fördrivs dagarna med att tvätta och stryka. Storebrors rum är tomt och ska målas om. Gästrummet är fyllt med hans saker men ska på fredag vara städat och bäddat för mormor och morfar som äntligen kommer.
Jo då, de första turisterna har kommit. Såg några "vikingar" i fredags nere i stan. Shorts och vita ben som lyste upp hela saluhallen. En stadskarta i ena handen och kameran i andra. Kära turister, hjärtligt välkomna!!! Njut av er semester och spendera så mycket pengar ni bara kan.
( skänk en slant till ett fattigt land, haha )

3 kommentarer:

Eva Henriksson sa...

Å vad du skriver kul.
Klart att turisterna känns och syns.
Ändå tror dom ofta att de smälter in......
kul med lilla tösen och maten
och jättekul med besök från Sverige.Då får du hjälp.

Eva sa...

Bra grej det där med hushållspapper!

Anonym sa...

Vill bara önska En Riktigt GLAD PÅSK!

Hälsningar från Värnamo