Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

söndag 21 mars 2010

Vaffö de?

Allt blir så mycket roligare när man har något "fint" att vila ögonen på, brukar man inte säga så?
Efter en veckas tvättning men ingen strykning var strykberget högre än kära Psiloritis här på ön och eftersom mannen ska resa iväg imorgon igen var jag tvungen att ställa mig vid strykbrädan.
Men så kom jag på att vi har en inspelad Remos konsert så "play" på TV:n och lagom bra volym, tjoho vad allt gick som en dans. Allt blir ju så roligare med lite musik. Kyriakos tittade dock konstigt på mig.
- Vaffö sjunger du, mamma?
- För att det är bra musik. Jag gillar Remos.
- Vaffö de du gillar han?
- Han sjunger bra och har bra låtar. Du gillar ju också honom.
- Kanske de.

Lite senare hade jag fått upp ångan ( i kroppen ) och dansade lite medans skjorta efter skjorta hängdes upp.
- Vaffö gungar du me rumpan och axlarna, mamma?
- Va? Jag dansar ju. Ser du inte de?
- Nä. Du är ju tosig mamma.

Ja visst är jag tosig. Och sjukt galen stort fan av denna Remos. Så stort fan att jag måste först veta datum på sommarens konsert innan jag kan boka Sverigeresa. För er som kommer ihåg ifrån somras så fick jag ju gravid sitta på stranden med man och son, utanför cluben där han sjöng, och lyssna på de första två låtarna. Det spratt i både ben, hjärta och mage ( kanske var dottern som sparkade i och för sig ) och jag ville ju såååå gärna vara där inne på plats.
Men i år, då jäklar ska jag vara först in på stället. Och självklart sist att gå!!!

1 kommentar:

Eva Henriksson sa...

Härligt att ha en sådan idol. Det har jag haft och han har givit mig mycket kraft och glädje. Man har ju skivorna efteråt och det känns skönt att bara dyrka honom trots att man inte är tonåring....
Här var det Rikard Wolff.Jag ville helst sitta längst fram på konsert och det var härligt!!