Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

tisdag 2 februari 2010

Vardag igen

Tänk vad fort man hinner ställa om sig och sin vardag. Tillbaka hemma med matlagning, städning, strykning och morgonprogram på TVn. Samma gamla vanliga huvudämnen nämligen horoskop, matlagning och skvaller. Under horoskopsdelen går jag antingen på toa eller kollar maten i ugnen. För mig ett extra reklamavbrott liksom. Tror inte på horoskop och vill knappast höra att "idag är en dag då du måste vara extra uppmärksam och ta det försiktigt"!! Eller idag kanske du vinner pengar. Kul att höra men hur förbannad skulle jag inte bli om jag sen inte vann.
Matlagningsdelen är kul och jag snappar upp många tips därifrån. Fast jag tycker nog allt att grekerna har kört lite fast i "pita" delen. Lite väl mycket pita.
Skvaller. Tv-kanaler och program som liknar svenska tidningen Se & Hör, fast live och tjatande dygnet runt. Jag erkänner att jag sitter kvar i soffan och tittar men det finns ju gränser. Som nu då grekiska showbiz paret Eleni Menegaki och Giannis Latsios i helgen tillkännagjorde sin skiljsmässa.
Ojoj vad folk kan gotta sig i någon annans olycka. Nej då byter jag kanal. Fast där visar dom också om "det perfekta äktenskapet" som rasat. Så jag stänger av tv och sätter mig här vid datan istället.

1 kommentar:

MARLENE sa...

Hej... äntligen en till svensk blogg i grekland. Glad att jag hittade hit. Är själv gift med en grek fast vi bor dock i sverige.