Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

tisdag 23 februari 2010

Krisen dödar allt

Det enda som är bra med den ekonomiska krisen är att den "tagit död" på svininfluensan.
Jag menar på nyheterna hör man ju inte om ett enda nytt fall, skolor som stängt eller någon som avlidit.
Tv-journalisterna gör allt. Dom stressar upp oss, skrämmer oss och förvärrar många gångerna situation. Helt klart gjorde dom det med influensan också. Nu har dom övergett det ämnet och det är bara den ekonomiska krisen ifrån alla vinklar och vrå.
Jaja, krisen är det väl ingen som direkt kommer dö av. Vi kommer bara få snåla, spara och lida.

5 kommentarer:

Karin sa...

Här försvann också allt prat om svininfluensan väldigt snabbt, var ändå inga som vaccinerade sig... Det är väl bara att inse att det var ett lyxproblem och sådant tidningarna kan skriva om när det inte finns några andra problem.

Eva Henriksson sa...

och så får ni samla kvitton,....

Jag håller med om att de haussar upp allt så folk tappar proportionerna och eget tänk. Jag brukar känna hur jag påverkas fastän jag inte vill...
Men Greklands kris blir inte lätt - det förstår jag. Hur är det nu med Giorgos jobb? Han kan ju inte köra turister ännu?

mikaela sa...

Hej! Jag googlade på Rethymnon så kom jag in på din blogg, vad kul! :)
Jag åker den 15e april dit för att jobba som reseledare åt Apollo. Det är min första säsong så jag är GANSKA nervös :)
Har du några tips eller så får du jättegärna skriva dom. Vad ska man tänka på, hur är rethymnon och hur är vädret???=)
Mvh Mikaela

www.silvia.blogg.se sa...

Vad hande i Grekland? I Italien slutade folk vaccinera sig och anda bara "forsvann" flunsan.

Karro sa...

Åsa, samma här. Det senaste jag hörde var att av de 8 miljoner vaccin som beställt var det bara drygt 300 000 personer som vaccinerade sig. Men ändå helt plötsligt så försvann influensan. ( och ersattes som sagt av krisen )
Bra va???