Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

onsdag 17 februari 2010

Kris?

Tänker inte uttala mig om landet ekonomiska situation. Mycket gör mig upprörd och denna kris diskuteras överallt och på varje familjemiddag. Visst är det hemskt med chockhöjningar av bränsle, inga lönförhöjningar och nu pratas det om indragning på den 14:e lönen.
Besparingarna kommer drabba alla. Men har inte alla varit med på ett litet hörn att sätta landet i den kris dom idag befinner sig i? Jag vet många som "fuskat" till sig bidrag som dom inte alls skulle fått om staten kollat upp det närmare. Till exempel bidrag för oliverna. Vilka oliver? På deras land finns inte en enda olivkvist. Men bidrag fuskade dom allt till sig.
Hur många är inte egna företagare och gör större delen av jobben svart? För kvitton är absolut ingen självklarhet här.
Tänk våran privata barnläkare. Hon tar 40 euro besöket. Inbokade tidsbeställningar minst 4 på en timme. Alltså 160 euro i timmen. Hur mycket tror ni hon deklarerar? Knappast mer än 12000 euro. Men nu ska det ändras. Nu ska dom sättas dit. ( hoppas jag ) För hur kan en människa med 12000 euro också ha med i sin deklaration ett stort hus, 2 bilar, en motorcykel och en motorbåt. Är det rimligt? Knappast.
Det är med glädje som jag från och med nu kommer be om kvitton vid dessa besök.

Och till er turister, snälla svik inte oss i dessa tider. Hjälp oss upp ifrån bottnen och res hit till sommaren!!

2 kommentarer:

www.silvia.blogg.se sa...

Samma story har, men har tar lakaren runt tusenlappen /besok!!! Allt ska fuskas och luras och de rika blir hela tiden rikare.

johanna sa...

Jag kommer resa till platanias i år med(var där första gången i maj förra året) Men i år åker jag ner i juli längtar så otroligt mycket vill åka ner nu!