Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

onsdag 17 februari 2010

Kallt? Eller varmt?

Allt är relativt. Idag har vi sydliga vindar och runt 20 grader hela dagen.
Jag och dottern gick iväg till kiosken när granntanten utropar "Vart är du på väg med babyn i den här kylan? "
Hade jag svarat tillbaka att i Sverige var hon ute i MINUS 15 grader så hade hon trillat av pinnen.
Jag log bara och sa typ "lägg av det är ju underbart väder".

2 kommentarer:

Marlene sa...

hihi... minns min första resa med maken till Grekland. Upp i bergen cyklade vi första veckan i maj, gud vet vad det var för tempratur men jag cyklade i bikini och tanterna ropade utmed vägkanten... och jag frågade vad dom sa "dom gillar inte att du visar fötterna" inte visste jag då att podia innebar hela benet och tyckte inte dom var kloka. Sedan hade dessutom snöat där dagen innan. Ja, ja det är en hel del år sedan och idag kanske det skulle vara mer accepterat. Men jag var ju VARM

www.silvia.blogg.se sa...

Samma visa har. Man ska palsa pa barnen trojor, jackor, kappor och filtar t.o.m. nar det ar 20° varmt!!! Jag ar urbota trott pa dessa "fjollerier" och svarar numera bara att mina barn ar svenska. Mina vaninnors barn far inte ens vara barfota inomhus (vi har golvvarme!) for da "nyser de" och nar Silvia har langarmad t-shirt har hennes kompis linne, t-shirt, fleecetroja OCH ylletroja. Sedan far de forstass inte springa eller leka for da svettas de!!!!!!(?)
Tur att man fortfarande har lite vikingblod i adrorna!