Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

onsdag 20 januari 2010

Snabb lägesrapport

Flygresa som gick på räls.

Tjejkväll med 6 gamla goa vänninor. Mycket snack å skratt till efter midnatt.

Måndagmorgon drog jag med mig Giorgos till Ullared. En 7 timmars utflykt och inte en enda gång han klagade. 5 kassar i bagaget och några tusenlappar fattigare. Underbart!!!

Vitt och snö. Mamma och pappas hus är fyllt med overaller, mössor, stövlar och snöslask överallt. Ute på parkeringen står snorrajser, som Kyriakos uttalar Snowracer. Vi är ute och leker i 2 minusgrader och kommer sen in i ett varmt hus och kinderna blir alldeles röda av värmen från brasan.
Just nu har mamma och Kyriakos kört till Genevad för vi hittade en annons om längdskidor i Hallandsposten. 100 sek. Perfekt! Så idag blir det skidåkning här. Så länge Kyriakos tålamod håller det vill säga.

Ja det var allt för nu. Hälsningar ifrån ett vitt Laholm // Karro

7 kommentarer:

Tove sa...

Låter härligt! Ha så kul nu!

Eva Henriksson sa...

Å så roligt att höra!
Vilken fantastisk man du har!!!!!
En grek i Ullared. En grek som står ut i många timmar.
Inte ens en svensk man står ut med detta.
Så kul med snön och all lek med den. Lyckliga morföräldrar förstår jag. Härligt.

Annika sa...

Så härligt! :D

Jo sa...

Åh så mysigt! Vi svettar sönder här i Thailand, men myser på rätt bra med. Måste också ge en eloge till Giorgos för att hantera Ullared så bra. Aris hade nog somnat av bara tanken. Njut nu av kära Sverige! Kram!

Cassandra sa...

Hittade din blogg, intressant eftersom jag flyttar ner till Kreta/Chania snart jag med =)

www.silvia.blogg.se sa...

Wow! Lyllo dig att ha en sa talmodig karl, jag kanske skulle ha satsat pa en grek istallet........he he he! Mauro ar en riktig gnallspik vad det galler affarer och jag forsoker inte ens ta med honom nufortiden. SUCK!

Wallander sa...

Jag antar att ni gjorde många fynd på Ullared! Mest troligt är ni en av deras mest långväga kunder =D

Själv ska jag åka hem till Göteborg i mitten av februari när min pappa fyller 60 år. Ullared lockar, det gör det alltid, men jag kan inte komma på något som jag behöver haha =(