Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

tisdag 12 januari 2010

Äntligen lite regn..

Idag regnar det. Det var väl ändå på tiden. Det har ju varit rena vårvärmen här under hela jullovet. Och temperaturen har nu gått ner till 13 grader. Så temperaturskillnaden inför vår Sverigeresa blir aningen mindre. Ska bli kul med snö men jag hoppas inte det kommer mer. Nja bara lite då. Vill inte ha problem med flygresorna liksom. Och så vill jag ju ha bra väglag eftersom pappas bil ska rulla till Ulllared!!! Oh yes!! Jag har redan skrivit en lista på vad jag ska handla. Oh yes!!!

Livet rullar på här. Många vet ju hur det är när man har småbarn. Vips säger det så är dottern nu snart 4 månader. Känns som om jag precis föddes henne men samtidigt känns det som om hon varit med i vår familj superlänge.
Hon är underbart snäll och lättsam baby. Vågar inte skriva hur snäll för då kommer jag väl ge henne "det onda ögat" och hon ändrar sitt program och sovtider.
På tal om "det onda ögat" så kan jag säg att det rings flitigt inom släkten ( Giorgos till sin mamma och syster ) här varje vecka för att kolla om varför dottern gråter eller orolig. Jag, som svensk, tror ju inte på detta. Men lika mycket som jag inte tror på det, tror grekerna stenhårt på det. Och jag har lagt ner att ifrågasatta det hela. Låt dom droppa olivolja i vattenglaset, vika sina sjalar och se vad som händer.

Om du inte känner till "det onda ögat" ta en titt här och läs mer!!

2 kommentarer:

Karin sa...

Själv njuter jag som bara den av 20 grader efter tre veckor i ett iskallt och snöigt Sverige. Fantastiskt vackert och vintrigt men inte roligt att klä på barn som inte är van vid overall, mössa, vantar etc. Hoppas att nu får snö och några minusgrader bara!

Emma sa...

Hej, hittade till din blogg från google, mycket trevlig måste jag säga :)
men nu till frågan, vi funderar på att åka ner till kreta runt 14 maj, hur varmt brukar det vara då? värt att åka då eller man ska vänta? har nämligen hittat en mycket billig resa :D