Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

söndag 6 december 2009

Nja....

....det var väl ingen riktig julstämmning när vi i fredagseftermiddag klädde granen. Ja ni ser ju själva temperaturen ute.
Däremot blev det igår lite kyligare och på kvällen när barnen lagt sig satt jag och Giorgos och drack glögg med sken ifrån julgranen, julstjärnan och levande ljus. Mysigt!!
Lika mysigt var det imorse när vi vaknade halv sju och drack vår mjölk, välling respektive kaffe. Mörkt och endast 12 grader ute. Bara julljus och barnen i vår säng som "lyser upp" morgonen.


5 kommentarer:

Jo sa...

Åh, det låter riktigt mysigt! Själv har jag just vinkat av lillan som for iväg till kyrkan med yaya. Krispig lugt och vindstilla, kändes lite vintrigt faktiskt. Men nu skiner solen igen ;). Kram och hoppas att du riktigt njuter av dina små solstrålar där i sängen. Själv börjar suget komma nu. För nummer två alltså. Vi får väl sse hur länge vi lyckas hålla oss.

Annika sa...

Mysigt med julpyssel iaf... :)

Jag har heller ingen julkänsla.

Här i Halmstad är det 5 grader varmt... gårtt och ingen snö.. :(

Eva Henriksson sa...

Härligt med de söta barnen som beundrar ljusen. Verkligen något att ta vara på som johanna säger.
chrissi ser så medveten ut!

Anonym sa...

Hej och tack för en jättefin blogg!
Tänkte vara lite fräck och be dig om ett tips...
Jag och min 14 åriga dotter funderar på att semestra 1 vecka på Kreta i början av maj. Vi har aldrig varit där och undrar om du har något bra tips, var vi ska bo?
Bad, god mat och lite kultur är vad vi letar efter.
Anna-Karin i Halmstad

www.silvia.blogg.se sa...

Jag har har "vant mig av" med sno och svensk jul. Julstamningen finns ju inuti! Jag promenerar pa beachen pa formiddagen och ater lussebulle pa eftermiddagen och ar lyrisk tiden innan jul!