Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

torsdag 3 december 2009

Mysfaktor

....är när det spöregnar och äntligen visar en temperatur under 15 grader. Man får tända lampor i huset även dagstid, och man slipper en sol som strålar in och allt damm syns och mina kladdiga fönster gör sig påminda.
Härligt är det också att få ta på sig vinterstövlarna, skinnjacka och halsduk. Stod igår i supermarketkön bland julsånger och julpynt och riktigt mös när jag såg regnet smattra på de stora fönsternaa. Medans grekerna sprang med sina paraplyer till bilarna på parkeringen gick jag lugnt med varorna i handen och log när ansiktet blev alldeles blött.
En äkta utlänning !! Det är ju för fasen December och snart jul så låt oss slippa värme och sol. Eftersom det inte kommer snö här nere i stan så går det lika bra med regn och låg temperatur. Och så är det bra för oliverna, som grekerna säger en gång i kvarten då det regnar.

Ha en bra dag!!

2 kommentarer:

Eva henriksson sa...

Härligt. Man får ju ändå ta det som det är.
Regnar det vill greken stanna inne förstår jag.
Skönt att du kan känna att värmen som har flödat är över för denna gång.Hur går det med Giorgios jobb när turisterna inte längre kommer.?
Vad kör han då?
Bra att oliverna får en dusch!
Mitt lilla olivträd i fönstret ska väl vattnas då? Jag ser att det längtar till Kreta.

Jo sa...

Amen.