Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

onsdag 18 november 2009

Rör inte min lillasyster!!


Om Kyriakos är en stolt storebror? Oh yes. Varje dag när han kommer hem är det lillasystern han frågar efter, hur hon mår, om hon är hungrig, om hon växt klart så att hon kan gå ( ? haha )
När bilden ovan togs låg han och viskade i hennes öra "Jag ska beskydda dig".
Lillasysterns framtida pojkvännerna kommer få det tufft med en sån beskyddare.
Äkta grekisk storebror.

7 kommentarer:

Tove sa...

Precis samma "gym" hade mina barn. Även beskyddarinstinkten var den samma här.*småler nostalgiskt*

Eva Henriksson sa...

härligt. Tänk så skönt om det håller i sig. Trivs han på förskolan eller vad man får kalla det?
Pensionen är inte så lysande här heller minsánn efter 43 år i skolan (ofta deltid)
De sa åt mig att hålla liv i min man för på min pension kan man inte leva.(Lönekontoret i Tyresö Kommun)
Men snart kommer tomtar och stjärnor fram .Men gråvädret är svårt.....100 nyanser av grått

Annika sa...

Så gulligt.... :)

Jo sa...

åH, Gullegull! Hur mycket skiljer de? Är det en bra åldersskillnad tycker du?

Lisa sa...

Sa himla gulligt! Hon kan skatta sig lycklig med en san storebror.

Jag maste helt ha missat det, men vad heter lillasyster?

Kram fran Lisa

Anna sa...

Syskonskapet... Förhoppningsvis vårt livs längsta relation och den människa man är allra närmast släkt med...

Vilken go' storebror!

Linda sa...

Hej!!
Hittade dig genom Rena Rama Grekiskan och tankte jag skulle lamna ett litet spar! :)

Vilken sot bild!! :)

Jag bor ocksa i Grekland, i Thessaloniki sa en bit ifran dig. Men alltid kul att lasa om andra utlandssvenskar och speciellt nar du ocksa ar i Grekland.
Hur lange har du bott har?