Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

söndag 4 oktober 2009

Rullar på

Allt rullar på. Dottern äter, sover och grinar lite illa om kvällen, magont, hård i magen kanske?
Kyriakos tycker det är spännande med lillasyster men man får allt passa på honom hela tiden. Igår stod han över spjälsängen och skulle "bjuda henne" på chips. Tanken god men nej nej.
Tack å lov har min mamma kommit och hjälper oss med allt. Tar med Kyriakos på utflykter och tar snällt hand om honom när mitt tålamod tryter.

Strålande väder och 27 grader, herregud när ska jag få sluta att svettas?
"Någon" har hittat på att nyfödda barn och mödrar ska stanna inomhus de första 40 dagarna. Denna "regel" eller vad fasen det är håller "vissa" greker hårt på. Jag fattar ingenting och skulle gärna ta upp diskussionen med denna "någon" då jag anser att frisk luft är bättre än snoriga baciller inomhus. Suck.

9 kommentarer:

Nattugglan sa...

Grattis till dottern !

Ler stort när jag läser dina tankar om denna "någon". Bara tanken på att behöva stanna inne så länge är helt fruktansvärd.Vad är meningen med ett sånt påhitt? Att barnena inte skall smittas av nån med nåt eller?
Lycka till med allt och må så gott.

Anonym sa...

Hej!

Vad ska den lilla raringen heta?
Det är väl tur att Mormor finns till hands, innan Ni har kommit in i alla rutiner. Lycka till i fortsättningen.

Kramar från ett regningt och blåsigt Värnamo

Tove sa...

Ja, inte vet jag vilket som är bäst. Förutom sunt förnuft! När mina var små så skulle dom visas upp både borta och hemma och alla ska hålla i dom, pussas å dullidutta. Det blev jag tokig på! Jag ville bara vara hemma ensam å försöka hitta rytmen. Egentligen tror jag inte det finns några egentliga dåliga sätt - det gäller bara att man själv känner sig lugn och säker och att man vågar ryta ifrån om det går för långt, blir överdrivet eller vad det nu kan vara. Att "släktingar och andra" blir sårade får man på köpet sas...
Så ta nu och gå på promis med den lilla! Bara ni 2!

Mia sa...

Hej hej!

Hittade in till dig och de dina när jag sökte vattenland på Kreta! trevlig läsning och absolut att vi måste kommentera ju!

tänkte åka till kreta och Agii Apostoli nästa sommar, jag och maken samt bror med brorsbarn och då är ju ett vattenland toppen, även för oss vuxna (var på ett i närheten av heraklion för några år sedan och vi var värre än barnen). Limnoupolis ser trevligt ut, så det blir kul att prova!

Varma hälsningar från höstruskigt Stockholm!

Carina sa...

Hej från Puerto Plata!
Jag tänkte just samma sak, NÄR ska man få sluta svettas? Hit verkar hösten ha glömt att komma i år, lite disigare, lite svalare om natten, lite annorlunda himlar i soluppgång och solnedgång, men alldeles för lite regn och alldeles för höga temperaturer på dagarna!
Jag vill bo i ett kylskåp!

Tina sa...

Ja, det där med 40 dagar känns väl konstigt för oss svenskar. Jag höll mig INTE inne när första barnet föddes i Grekland. Men jag hade nog gärna stannat inne med de två som följde! Om mina 40 dagar hade innefattat hjälp av släkt och vänner med mat, städ och barnpassning. Att bli omhändertagen efter födseln och kunna ägna sig helt åt den nya bebisen låter inte helt tokigt, tycker jag...

www.silvia.blogg.se sa...

Lika har! 3 veckor ar regeln! Och inte tors man saga emot, tank om det skulle handa nagot, da skulle man fa det hett om oronen efterat!
Naja, jag har blivit lite "tuffare" med aren, hor efter med mina svenska kompisar/mammor och har kaxat till mig lite. Frisk luft och frihet!!!
Ha det sa bra!!

Eva sa...

Grattis grattis, vad kul att ni mår bra!

Och fortsätt gå ut du..

Eva Henriksson sa...

Gör som du vill!
Alla grekiska regler är inte för dig.
Känn efter vad du har lust med och frisk luft är verkligen välgörande.
Härligt med din mamma där nere.
Hon är säkert också välgörande!
Går Kyriakos i sin förskola nu?
Stor kram i 2-barnshuset.