Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

lördag 10 oktober 2009

Olagligt varmt

Sommarvärmen fortsätter. Jag kan inte minnas en oktoberstart som varit så här fin och varm. Havet ligger spegelblankt och solen värmer skönt.
Dottern sover gott i sin vagn ute på balkongen. Ja hon är bara 19 dagar gammal och jag känner mig fasen som om jag smugglat ut någon ifrån fängelset.
Men jag säger det igen, lite frisk luft har ingen dött av. Observera att detta "uttryck" inte finns på grekiska.

Trevlig helg!!

4 kommentarer:

Jo sa...

Usch ja, jag minns det där som vore det igår. När Elli var runt 20 dagar började jag trotsa lite, man blir ju vansinnig av att bara sitta inne! En vän till min fick barn för någon vecka sedan, hon är från England och en riktigt kruttjej. Barnet föddes en månad för tidigt och vägde runt 2 kilo, ändå kunde hon ses i sin vagn på promenad direkt efter hemkomsten från sjukhuset - bara några dagar gammal. Jag blev imponerad. Själv tycker jag att det är så jobbigt att få känslan av att alla tycker att man är en dålig mamma för tänk om bebisen skulle bli förkyld, då hade det ju definitivt berott på att man var ute med den för tidigt, är det inte så? Klart flickan behöver komma ut, särskilt eftersom det är så himla fint just nu. Stor lram till dig och familjen. Jo och Elli

Eva sa...

Tycker det är en ytterst märklig inställning de har. Borde väl i så fall vara värre att ta ut barnen här i Sverige, här där det är kallt och ruggigt. Men som sagt tycker jag nog att du ska smyga ut med henne ändå... ;-)

Grekland nu sa...

Tycker du gör rätt som "smugglar ut" din lilla ibland! Det är lite känsligt med sånt här, för man vill ju inte såra någon heller...Och vädret är ju kanon just nu! Befinner mej på Lesvos och njuter till tusen.

Eva Henriksson sa...

Härligt med fint väder. Du ska se att kylan kommer tids nog. Den som du längtar efter......
Vi har fint också men frost ibland.
Skönt att allt går bra med lillan och hoppas din mamma är kvar. GULD
Kramar från Eva H