Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

onsdag 16 september 2009

"The time of my life".....

Jag var 10 år och tog tillsammans med 6 andra tjejkompisar lokalbussen ifrån vår by in till samhället Laholm. Vi skulle gå på bio och se "Dirty Dancing". Alla tjejer pratade ju om filmen och om snyggingen Patrick Swayze. Inne på biografen var alla hysteriskt uppspelta och vi träffade andra tjejer som var där för 2 gången. Alla upp över öronen förälskad i denna snygging!!!
Och jag måste erkänna att denna film är nog den som jag genom åren sett flest gånger och aldrig tröttnat på. - Nobody puts Baby in a corner!!! Åhhh......vilken kille!!!
Skådespelarna, musiken, miljön och romantiken.
Jag ljuger inte när jag säger att någonstans bland alla videoband märkta med "får EJ spelas över" så finns Dirty Dancing. En underbar film. Då som nu.
bild: aftonbladet.se

Till minne av Patrick Swayze, många flickors "drömkille".
R.I.P.

3 kommentarer:

Tina sa...

Jag håller med. Dirty dancing är nog en av de filmer jag sett flest gånger faktiskt... fast jag har aldrig varit superförtjust i Patric Swayse direkt. Jag gillade bara filmen!

www.silvia.blogg.se sa...

Haller med. Dessutom en av de fa i Hollywood som verkade ha fotterna pa jorden och SAMMA fru efter alla dessa ar.

Ida sa...

Åååh ja!! Kommer ihåg att Jessica hadde den på LP, ser skivfodralet framför mig, hihi:)
Jaa, så många gånger man sett den filmen, den kommer för alltid bli en klassiker...