Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

söndag 13 september 2009

Ingen skolstart....

.....för Kyriakos imorgon. Han ligger just nu och sover med snorig näsa och feber sedan imorse.
Plus att han igår trillade i en rosenbuske hos farmor och farfar och taggarna rev upp höger kind, öra och på några ställen i huvudet. Och höger överarm har rivmärken som liknar en racerbana.
När jag och Giorgos kom för att hämta honom berättade han ivrigt följande för mig,
- De kom en massa blod, mamma. 4 blodar ( ? ). Men ja gråt inte så mycket. Ska jag visa dig var jag trilla? Dumma buske.

9 kommentarer:

E-L sa...

Hej!
Vilken underbar blogg du har
Hamnade här av en slump då jag sökte efter restaurangen Zafferano. Jag ska ju till Kreta på Torsdag den 17 september och fira min 40 årsdag som var i torsdags.
Vi ska bo i Platanias på Minoa Palace Spa och resort, är det ett bra hotell? Vart tycker du att vi ska gå och äta på fler ställen än bara Zafferano.
Hoppas att sonen kryar på sig
Med vänlig hälsning
Eva-Lena Freed från Uppsala

Eva sa...

Haha, barn och deras berättande alltså. De gör det med en sådan inlevelse och alla upplevelser är så starka. Men tack och lov så glöms ju smärtan snabbt bort!

Lisa sa...

Vilken gullunge! Hoppas att han blir bättre snart.

Stor kram Lisa

Annika sa...

Stackars liten.... :(

Helgoa kommentarer barn har... :)

Marie sa...

Vännen du har helt rätt....Ankan var sådär....precis vad jag sa till Fralle oxå...varför får man inga grönsaker till. En bränd potatis smakade ju sådär till..

Vi har oxå nedräkning på måndag får Fralle frukost på sängen på sin födelsedag och vi kommer tänka på dig hela dagen och vänta med späning
KRAM

Eva Henriksson sa...

hua vilken buske.
Verkligen dum.
Ja idag får han vara hos sin mamma och passa på och gosa så mycket det går. Snart kommer den lilla nya ut.
Kram och lycka till.

Gustav sa...

Hej Karro!
På lördag ska min familj åka till Agia Marina för att fira min mamma som fyller 50 år. Jag undrar om du har något bra tips på utflykter eller sevärdheter?
Undrar även om du kan tipsa om några riktigt bra restauranger i Agia Marina, Platanias eller Chania?
Mvh Gustav

www.silvia.blogg.se sa...

Krake!
Stackars lille kille!
Hoppas att han aterhamtar sig raskt. Hur ar det med dig da? Haller du pa att explodera? (det var sa JAG kande mig pa slutet.....) Ha det sa bra med er, CIAO!!!

Anonym sa...

Jag diggar verkligen din blogg och har följt den i över ett år nu. Den har hjälpt mig när min längtan till Kreta har blivit outhärdlig. Min dröm har nu blivit sann och jag ska tillbringa hösten på din ö. Vill du ha barnvakt så hör bara av dig så ställer jag gärna upp.Hoppas att killen har hämtat sig efter äventyret i busken. Önskar Er också stort lycka till den 21:e
Gunilla