Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

lördag 5 september 2009

Byte

September är en härlig månad. När man arbetar inom turismen ser man slutet av säsongen och kan börja sin nedräkning. I år har jag ju en annan nedräkning och nu är det endast 15 dagar kvar.
Även om det idag är 32 grader och fuktigt varmt ute kunde jag inte låta bli att tvätta alla badlakan, bikinis, badbyxor och rensa strandväskan ifrån sand, servetter, gamla glasspinnar (?) och annat skräp. Nu har den rosa strandbagen packats in i gardroben och ute på tvättlinan hänger nu höstkavajer, vinterjackor och halsdukar. Undra vad grannarna tror?
Samtidigt har jag passat på att byta ut mina sommarkläder mot vinterkläderna. Oj vad fort det gick. Använder ju bara 4-5 plagg nu i det sista så mycket av sommarkläderna låg oanvändna.
Fram med favoritjeansen i stl 38 och favoritskjortan i stl 36, dom hänger nu i redo i gardroben och blänger på mig så jag måste bli av med mina graviditetskilon ASAP efter förlossningen.

Tackar för alla fina kommentarer och klart att jag ska fortsätta blogga. Men familjelivet och barnbilder kommer att koncentreras till min privata blogg eftersom den är som ett "fotoalbum kombinerat dagbok" med vår familj.
Har därimot inte samma energi och senare heller inte tid att svara på alla era frågor som ni ställer i kommentarlämningen. Många gånger finns svaret redan inne i bloggen och jag får be er att leta lite mer noggrant. Hoppas ni förstår.

Trevlig helg!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Karro !
Det var ju kanon att du kommer att vara kvar o skriva så att vi andra kan få vara med o läsa din roliga blogg!!
Förstår att energin nu i slutet inte är så stor men jag är tacksam att vi kan fortsätta följa dej på Kreta!:)
Hälsningar Lena

Anonym sa...

Hej, jag följer din blogg med intresse, du måste skriva oftare, jag är så intresserad av hur det går för dig! Kram o lycka till! Biggan

Anonym sa...

Hejhej
Vette tusan hur jag hamnade på din blogg, men det var nog när jag letade ställen på Kreta i början av sommaren. Nu är vi snart på väg dit, imorgon drar vi från Karlstad direkt till Chania och sedan transfer till Kissamos. :-) Ska bli himla intressant då vi tyckte att Chania var en aning för komersigt för vår del sist vi var där. Can't wait to get there, jag är sååååå längtig efter Grekland!
Kram och all lycka till dig och din familj
//Pia

Eva Henriksson sa...

Ja klok som du är så använder du datorn mest för kontakt med din familj så att de får vara med. Jag har alltid tyckt att det måste vara vanskligt att lämna ut så mycket som en del gör till allmän beskådan. Ständigt måste man gå på lina. Många andra kan ju bli utlämnade innan man riktigt tänkt sig för. Men för mig har det varit både intressant och engagerande att följa med i vardagen. Tack och lite blir kvar......