Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

fredag 7 augusti 2009

Vill, vill, vill

så mycket men dessa sammandragningar stoppar mig hela tiden. Jag har mått alldeles strålande hela graviditeten, ja förutom lite trötthet, men dessa sammandragningar som följt efter mig sedan vecka 22 typ är jobbiga. Klarar inte av att gå några längre sträckor, måste lägga/sätta mig och vänta på att dom ska gå över.
Efter stranden igår stannade Kyriakos kvar hos sin farmor och farfar eftersom favoritkusinen Manos var där. Jag och Giorgos passade på att gå ut, bara vi två, och det var faktiskt sommarens första gång. Och säkert sista. Augusti och cirkulerade runt överallt för att hitta en liten liten parkeringsplats, men nej fan, fullt överallt. Gud vad jag hatar denna månad. Och jag är så grekisk nu att jag skäms inte för att säga "Åk hem med er turister, ta era bilar och stick tillbaka till fastlandet".
Det slutade med att vi fick gå en sträcka på 700 meter och i min snigelfart trodde jag Ta Xalkina skulle ha stängt sitt kök innan vi kom fram. Hur lång tid det tog att gå tillbaka till bilen är hemligt. Kan säga att jag nästan övervägde att åka sån där turist häst å vagn tur tillbaka till parkeringen.

Värmen hänger över oss hela tiden. Igår drog det i och för sig in lite moln och några pratar om regn till helgen. Kan jag ha sån tur????

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så skönt att du är tillbaka med inlägg! Kan förstå att du blir arg och kanske irriterad i värmen och med barn i magen ! Heja på snart kommer september..... Hmmm nåja kanske regn i helgen iallafall ?! Lena

Svensk chekchouka sa...

âh karro, jag har haft sammandragningar med tvâ barn av tre, jag vet hur jobbigt det är. Det gör ont, man mâste stanna upp och vänta tills det gâr över och de kommer hela tiden!
Turster är jobbiga, de gâr lângsamt, tittar överallt utom framför sig och sâ badar de där man vill bada, parkerar överallt etc. Men de tillför otroigt mycket ekonomiskt, sâ vi biter ihop och ler ;) eller hur?! Här i Israel är jag faktsikt glad över varenda turist, landets ekonomi skriker efter utländs valuta, men jah minns Cannes och Paris, jag villebara skrika ibland.
Kram

Anonym sa...

Hur lång tid är det kvar nu?
Vi väntar här på olika sidor på jorden. Vi hoppas det ska gå fint och att regnet kommer så du kan andas.
Jag minns svärmors gnäll över turisterna i Halmstad sommartid.
Det blev köer och trängsel som ingen var van vid.
Jag förstår att det känns som om "gästerna" inte får ta över allt. Eva H som åker till Halmstad nu en vecka.

Eva Henriksson sa...

Jag vill inte vara anonym men det blev fel förlåt!
Se ovan