Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

söndag 16 augusti 2009

Tvärtom

En dag som "15 Augusti" är stränderna fulla av folk och köer för att få ett bord vid någon taverna. Det lockade inte oss alls, så vi lekte "tvärtom-leken" med turisterna och stannade kvar i Chania, som för en gångs skull var tom på trafik. Vi åkte till Nea Chora och åt fisk. Lugnt och skönt. Och blev faktiskt glatt överraskad över att stranden där var så ren. Kyriakos slängde av sig shortsen och tog ett nakenbad med sin pappa. OBS! Giorgos hade badbyxor på sig!!!!

5 kommentarer:

Tina sa...

Det lät härligt med grekisk fisk! (längtar efter gavros och färska bläckfiskringar-bara ringarna-äter INTE det som ser ut som bläckfiskarmar...)

Eva sa...

Du äter inte octopodia?? Eller vad det nu var det hette på den där grekiskan..?? Jag älskar de grillade armarna. Äter alltid massor av det i Grekland.

Grekland nu sa...

Visst är det skönt att slippa de stora horderna av turister, förstår att ni kan få för mycket av den varan där på Kreta. På tal om bläckfisk, så äter jag varken ringer eller armar eller nåt annat, alla tycker jag är jättekonstig...

Karro sa...

Hej på er,
Jag som inte ätit fisk sedan barn har nu lärt mig att äta både fisk och bläckfisk. Ok det är inget som jag blir liksom sugen på, men när släkt och vänner äter det så äter jag också, bläckfiskearmar och ringar slinker också ner, rätt bra av mig tycker jag.
Ha det bra!!!

Tina sa...

Mina tre ungar ÄLSKAR grekisk fisk! Ja, det är faktiskt sant... De bad på sina bara knän att vi skulle äta fisk på semestern!!! Och när de ska summera semestern så kom grekisk god fisk ganska högt upp på topplistan över bra saker.