Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

lördag 15 augusti 2009

Snart över

All trafik, turister, köer överallt, fullproppade stränder, värme och hetta tar min blogglust.
Jag låser in mig här hemma och tvättar babykläder och "boar" för nya familjemedlemmen så nu 5 veckor innan är min "klinikväska" redan klar.
Men idag är det den 15 Augusti, Maria dagen, jungfru Marias himmelsfärd, en av de största helgdagarna i landet. På måndag är semestern över för många greker och de lämnar öarna och reser tillbaka till fastlandet. Skönt!!

3 kommentarer:

Jo sa...

Ja, ha en trevlig dag! Vi firar vår lilla Panajota idag. och försöker även vi ha tålamod med hela Grekland som invaderat vår lilla by med sina stadsjeepar och fruktansvärda "jag-äger-världen-attirtyd". Nej, jag läntar till nästa vecka, ännu mer nästa månad, men mest av allt kanske ändå till oktober. Sen i februari kommer jag definitivt vilja ha kaoset tillbaka. Det är the circle of life här i Paleohora som på det stora hela är ganska så fin ändå. Kram och styrka till dig!

Eva sa...

Ja, visst är det ganska skönt när ordningen blir återställd?
Mariadagen är jättefin. Fick vara med om den för några år sedan i Grekland!

Svensk chekchouka sa...

Vi har ingen helgdag i Isreal den femtonde, men just den veckan är halten av turster som störst pâ stranden. Det skuffas och knuffas- och grymtas en hel del men i det stora hela är det helt okej.
5 veckor... det kommer att gâ i ett huj!