Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 10 augusti 2009

Så liten

Igår tog vi kvällskaffet hemma hos vår frisör Maria som för 15 dagars sedan födde en liten pojk.
Han var 3,5 kilo men så liten. Tänk att vi om 6 veckor också ska ha en sån liten liten baby.
Kyriakos kändes som en tonåring bredvid. Andra-barnet-känsla eller? Då plötsligt ens första barn känns mycket äldre medans babysyskonet så litet, eller?

6 kommentarer:

Sanna sa...

Hej Karro! Har varit inne och läst på din blogg i 6 mån tid och har inte kommenterat nåt förs nu :) Härlig blogg verkligen måste jag säga.
Visst, det blir konstigt när andra barnet kommer :) Visserligen har mina bara 1 år och 7 mån ålderskillnad, men dottern kändes nästan grotekst stort när man kom hem från BB! Hon som nyss varit mamma's lilla bebis och suttit i min famn precis innan vi skulle iväg till BB bara 3 dagar innan. Hon var som annorlunda i jämförelse med sin lillebror (och han var inte sååå liten han; kom 3 veckor för tidigt och vägde ändå 3,8kg!) Hoppas det går bra i värmen dom här sista veckorna. SKa snart resa ner med familjen till Platanias och verkligen ser framemot det! Hälsningar från Lappland,
Sanna

Karro sa...

Hej Sanna,
Välkommen till bloggen och till Platanias. Hoppas ni får en härlig semester.
Värmen håller i sig här.
Hälsningar ifrån mig

Grekland nu sa...

Känner precis igen det där med att första barnet plötsligt ser så enormt stort ut i jämförelse med den nya bebisen!Lite läskig känsla, faktiskt. Men det går över, man vänjer sej...Hoppas du ska må bra!

Hanni sa...

Hej Karro! Jag och sambon ska ner till Chania nu på fredag och stannar i en vecka. Har ögnat i din blogg efter tips och jag gillar verkligen den. Fortsätt så! Nu tänkte jag höra med dig lite mer direkt om du har några tips på restauranger som man bara måste besöka. Mvh Johanna

Eva sa...

Det börjar närma sig med andra ord. Åh min egen "barnlängtan" blir inte bättre av att läsa om andra som har små på väg! Men men - jag ska härda ut ett-två år till.

Anonym sa...

Hej Karro! Läst din blogg ett tag nu. Jag ÄLSKAR den. Den 27 åker min man och jag till Platanias. 6e gången. Funderar denna gång ta en tur till Gramvoussa. Är det vackert? Mest brukar vi bara ta det lugnt och njuta. Önskar dig lycka till med nya bebisen. Våra barn är 18 och 20. Hälsningar Diddi i mörkaste småland.