Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 3 augusti 2009

Napp

Måste bara berätta att Kyriakos slutade med napp under semestern i Sverige.
Dagen efter vi landat var jag på möhippa och Kyriakos var hemma med mormor och morfar så klart. Vid siestan hittade dom inte nappen som givetvis Kyriakos gömt på något konstigt ställe. ( bakom soffan visade det sig senare )
Min lugna mamma säger då till Kyriakos att du är så stor och behöver inte napp längre, kom så läser vi bok och så kliar jag dig lite på ryggen så somnar du säkert.
Och det gör han. Utan ett ord, utan en tår, utan ett skrik.
Vi, jag och min mamma, hade pratat om napp-slut redan innan vi kom och sa att vi skulle försöka.
Att försöka här hemma tillsammans med Giorgos var inget jag såg fram emot. Han är inte lika hård eller är i närheten av mitt tålamod så han hade sagt efter 30 minuters skikande "Ge honom nappen nu, för jag orkar inte höra honom skrika mer, jag ska faktiskt ha Samariautflykten imorgon och måste gå upp redan 4. Vi får prova igen en annan dag ".
Så jag bestämde själv med mamma att vi provar i sverige. Och så gick det så enkelt. Bara en kväll senare frågade vart hans napp var, men annars har vi inte hört något gnäll alls.
Bara kommentarer som "Jag är stor nu", "Det är bara bebisar som har napp".
Så det behöver inte bli ett helvete det där med att sluta med nappen. Kan tillägga att Kyriakos fick bara ha nappen när han skulle sova. Fick absolut inte ha med den någon annanstans för det finns inget värre än barn som kan prata och en napp som dinglar i munnen.
Tack till världens bästa mormor som fick honom att sluta!!!

4 kommentarer:

Eva Henriksson sa...

Vilken skön mamma du har!
Hon klarade det!
Kram Eva H

Anonym sa...

Ska ge mig till känna nu.....har läst din blogg några månader och gillar den.....är roligt att följa dig och din familj. Gillar dessutom Kreta , har varit i Rethymnon på hösten ett par år men nästa gång får de nog bli Chania. Men hur går det med dig i värmen ? Blir ju nästan orolig när du inte skrivit på några dagar....Kan säga att även i Sverige är det nu varmt och svettigt! Ha det så bra du kan ser fram emot nya inlägg! Hälsar Lena

__Bavaria__ sa...

Hejja mormor! :D Skönt att det gick så bra att sluta. :)

Karin sa...

Vad skönt att det gick så lätt! Ella har också bara napp när hon ska sova, får hoppas att det hjälper när det är dags för henne att sluta.