Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 3 augusti 2009

Landat

Vi landade i lördagskväll. Efter 2 veckor i sverige med moln, få solglimtar och en temperatur som inte ville gå över 20 sträcket, slog värmen oss rakt i ansiktet så fort flygplanets dörrar öppnades.
Tillbaka till verkligheten alltså. En landning rakt ner i Augustimånad och helvetet. Mitt i greksemestern och den stekande hettan. Ojoj vad jag räknar dagen till September. Av många anledningar. För er som hängt med ett tag vet att Augustimånad ligger längst ner på min lista.
Det är köer överallt. I trafiken, i affären, stränderna fulla och turister som stressar runt överallt.
Varför stressa när man har semester? Förstår inte varför de grekiska turisterna har så bråttom i trafiken och kör hejvilt, tutar och parkera där de passar dem? Det är ju dom som har semester och aaaaall tid i världen, eller?
2 dagar senare har även jag "landat". Jag menar det tar ju lite tid att komma in i vardagen igen, fylla kylskåpet, packa upp resväskan, tvätta och få lite koll på läget.
Imorgon var det dax för ultraljud igen. Undra hur många kilon jag lagt på mig i sverige? Säkert 3 i alla fall. Men vem kan motstå ens mammas hemmalagade mat och sommarens grillat? Inte jag i alla fall.

1 kommentar:

Eva Henriksson sa...

Ja mormor lagar ju god mat.
Mammas mat!
Dessutom i ett klimat som inte mördar.
Vad Giorios ska vara glad att ha er där igen och vad det ska vara tomt i Båstadstrakten!
Nu har du bara sista månaden kvar och du har AC inne. Du ska se att det går fint.
Såg du att johannas svägerska fött sitt lilla barn?Kramar från Eva H