Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

torsdag 16 juli 2009

Väderleksrapport inför vår semester

Hyfsat väder imorgon fredag, säger vädersleksrapporten över södra Halland. Men sen lördag, söndag, måndag och tisdag runt 20 grader och moln och några regnskurar. Tyspisk svensk sommar, eller?
Ja ja, inget mig emot. Kyriakos kan leka i timmar i tvättstugan med alla morfars verktyg. Jag kan ligga på soffan och läsa böcker eller baka lite och fylla mammas frys.
Eller kan man åka till MAXI och handla. Eller Eurostop med H&M, Lindex och Kappahl. Och Kyriakos behöver gympaskor. Eller vad sägs om VÄLA och IKEA, yippie!! Ullared och Gekås drömmer jag om men får nog hoppa över då juli är en av den värsta besöksmånaden och jag och min mage pallar nog inte så mycket.
Det finns alltid något man kan hitta på. Men verkar klart vara så att ju sämre väder det är dessto mer pengar gör folk av med.

5 kommentarer:

Annika sa...

Södra Halland?? Eurostop?

Är ni Halmstad?

Där bor ju jag juh... :P Ute på Fyllinge... :)

Veronica sa...

Jag hoppas att ni tar det fina vädret med er från Chania ;-) Kör ni till Väla så måste du lova att tuta utanför Åstorp! Okej?! Hoppas ni får en bra semester här hemma!

Mona sa...

Välkommen hem till Sverige Karro!
Njut och fynda på alla möjliga shoppingställen! :) Härligt att läsa på din blogg vad som händer hos dig! Själv bor jag i Malmö sedan 6½ år trivs som fisken i vattnet! så har du vägarna förbi Malmö är du alltid välkommen på kaffe! Ha det gott! Kram Mona

Anonym sa...

Ha en riktigt skön semester i Sverige och känn er riktigt välkomna till ditt gamla hemland. Det är alltid lika roligt att läsa din blogg och jag följer den med stort intresse. Jag planerar en två månaders vistelse på vårt älskade Kreta till hösten.
Kramar till hela familjen
Gunilla

Eva Henriksson sa...

Jag undrar också om ni är i Halmstad där vi ofta bor på sommaren???
Baden i Hhaverdal är som på Kreta fast friskare och Simstadion är så rolig med uppvärmt havsvatten MEN
morfars verkstad tar nog priset. Och morfar är väl salig??????
Glöm inte att blåbären är mogna nu.