Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

fredag 10 juli 2009

Lågtryck

Brukar sällan kolla väderleksrapporten på TV eller internet och gör man det är för att försäkra sig om att det ska bli fint väder på den planerade utflykten eller liknande.
Jag följer nu vädret och letar efter lågtryck för nu är det för varmt. Jag menar 34 grader och vindstilla. Igår var vi inte utanför dörren på hela dagen och först när solen gått ner vid 21,00 gick jag ut och vattnade blommorna. Vår AC i både vardagsrum och sovrum står på nästan hela tiden och jag fasar inför nästa elräkning, huu.
Idag ska det också vara 32 grader men sen i helgen och till nästa veckan "bara" 27-28 grader och det tackar jag för.
Behöver inte skriva att jag önskar mig lättare moln och max 20 grader under mitt Sverigebesök, haha. Längtar!!!

1 kommentar:

Eva Henriksson sa...

Temperaturen här behöver du inte oroa dig för. Svalt. Mycket sällan är vi i behov av AC utan oftast längtar vi efter värmen.Det vet du från s Halland. Men stäng inte av luftkond. hemma. Den känns underbar för annars orkar man inte finnas till. inget kan man göra. Har Georgios luftkond. i bussen? Våra bussar har bara det i 70 % av stadsbussarna så i värmebölja klagar bussförarna - med all rätt!
måtte det vända snart hos er säger Eva H